Tuesday, February 11, 2014

Mengintai mentari senja...







Assalamualaikum...

Apa khabar anda yang sudi membaca tulisan saya dan sentiasa menantikannya...walaupun anda tidak menyapa saya, tapi saya tahu anda ada disana.
Mudah-mudahan kita sama-sama diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dilimpahi kasih sayang keluarga yang kita cintai

Saya masih disini, dan sentiasa ingin menulis lagi...namun tiada apa yang menarik yang ingin saya kongsikan..

Saya tidak ingin kehilangan anda, lantas saya coretkan dulu sebaris dua ayat hari ini, sebelum banyak-banyak ayat kelak ditulisan saya yang akan datang, insya ALLAH.




Hari ahad lepas saya menghabiskan masa, merenung lautan mencuba menggapai indahnya sinaran mentari terbenam...sangat indah alam ciptaan Tuhan.
Pantai Tanjung Aru adalah pantai tercantik di Kota Kinabalu, pasirnya putih dipantai yang melandai...
Kepada anda yang datang berkunjung ke Kota Kinabalu tempat ini adalah tempat yang tidak patut anda lepaskan, terutamanya ketika matahari mula perlahan menyembunyikan diri di sebalik lautan sana. cahaya yang dibiaskannya ketika itu, adalah sangat-sangat indah
Sungguh!..
Hanya bertemankan camera handphone, camera yang tak berapa nak banyak megapixelnya, cahaya mentari itu tidak dapat dirakamkan dengan baik...
(ada hati nak ada camera DSLR lah tu...)


OK, sebelum tu kita lari dulu dari tajuk.... nak beritau sikit terutamanya kepada pembaca setia blog saya ni (setia ker? hehehe)  yang berjari manis dan punya senyuman manis,
Jari Manis.

JM, dah diterima FM dari mu, TERIMA KASIH...lambat sikit habaq yang ianya dah sampai kepenerimaan ku...fridge magnet dari Vietnam dan Perth...hasil kunjungannya...
wah! bagai menggamit diriku untuk kesana...insya ALLAH..

Belum berkesempatan lagi mengirimkan cenderahati untuk JM...seperti yang dijanji, nanti akan diberikan jua, mungkin next month atau mungkin next year hehehe...takde lah...nanti kan dibeitahu yer...
Dunia blogging telah menemukan saya dengan JM...bila berbicara, kami seperti pernah bertemu, akrab dan mesra! TQ JM..



(ni fridge magnet dari JM......fridge nya mana ya?...hehe)


Seorang lagi sahabat yang baru balik dari luar negara, Thailand (luar negara la tu)...Tatty memberikan fm dan bangle yang cantik ni... rakan yang seorang ni, kemana pun dia pergi saya tak pernah dilupakannya...ada saja ole-ole dibawanya untuk ku..malah kalau balik kampung pun mesti (MESTI tu Ti...hehehe) mesti ada buah tangannya, bukan sekadar benda yang tak boleh dimakan..tetapi dah berapa kali juga  menitipkan barang makanan.
Adakah memang saya dalam senarai untuk dikenang kalau dia berpergian (perasan lak aku...hahaha)
TERIMA KASIH Ti....




(Bangle dan fm  dari Tatty...TQ..bangle tu cantik!)



OK kita kembali kepantai Tanjung Aru, apalah..
ni la ni...satu post dua cerita..
Tengok sajalah gambar-gambar ini, jangan salahkan tempat kalau ianya keihatan tak menarik....







Yaaa....marilah kita bersama-sama membina istana pasir...yang mudah musnah dilanda badai...




Dengan susah payah dua beradik ni berkerjasama mengangkat air laut..



...air laut itu untuk memenuhi tasik buatan mengelilingi istana tu... sayangnya, air tak pernah penuh, jerlus kedalam pasir..





(kami...digigi air...)











 Kami bermohon pergi, tinggal lah istana pasir...kau akan tetap utuh selagi kau tak dilanda badai....







No comments:

Post a Comment